pratontas

«Βιωματική μάθηση»

Η βιωματική μάθηση, είναι μια μεθοδολογία σύμφωνα με την οποία αναπτύσσεται ένας διάλογος μεταξύ του εκπαιδευτή και του εκπαιδευόμενου, μέσα από τον οποίο και οι δυο μαθαίνουν και μετασχηματίζονται.

Κατά την διάρκεια της βιωματικής μάθησης, ο μαθητής, ο οποίος συμμετέχει ενεργά: θέτει ερωτήματα, διερευνά, πειραματίζεται, δείχνει περιέργεια, λύνει προβλήματα, είναι δημιουργικός και νοηματοδοτεί. Οι μαθητές συμμετέχουν διανοητικά, συναισθηματικά και κοινωνικά στην διαδικασία και η δραστηριότητα είναι αυθεντική.

Τα αποτελέσματα της μάθησης είναι προσωπικά και διαμορφώνουν την βάση για την μελλοντική εμπειρία και μάθηση. Οι εμπειρίες είναι δομημένες με τέτοιον τρόπο ώστε να παρακινούν τον μαθητή να πάρει πρωτοβουλίες, να λάβει αποφάσεις και να αναλάβει την ευθύνη για τα αποτελέσματα των αποφάσεών του. Επιπλέον, μέσω της βιωματικής μάθησης αναπτύσσονται και ενισχύονται οι σχέσεις του μαθητή με τον εαυτό του, του μαθητή με τους άλλους και του μαθητή με τον κόσμο γενικότερα.

Με άλλα λόγια, τα άτομα μαθαίνουν, καθώς συμμετέχουν και αλληλεπιδρούν με την υπόλοιπη ομάδα, χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία (η γλώσσα, το σώμα, το συναίσθημα, οι εικόνες) και την συμμετοχή σε δραστηριότητες. Η γνώση προκύπτει μέσα από τον συνδυασμό αυτών των στοιχείων, κατά συνέπεια, η γνώση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την δράση και όχι με την παθητική παρακολούθηση.

(«Βιωματική Μάθηση, ένας οδηγός για εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους» εκδ. Τόπος)

 

Ημερολόγιο δράσεων

Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Κύλιση στην Αρχή